söndag 24 juni 2012

Inte mer spansk fotboll, tack

Söndag morgon och regn sedan Spanien slagit ut Frankrike... Min första tanke var "NEJ NEJ nu skall man tvingas se denna ledsamma handbolls-fotboll i semifinalen också!"
     Och jag har tänkt tanken högt att jag aldrig tidigare sörjt över ett utslaget fotbollslag i ett EM tidigare, men gör så nu: och då är det inte Sverige jag tänker på, Sverige har inte i kvartsfinalen att göra med sitt evinnerliga bakåtspel. Sverige blir alltid bara bra när Chippen kommer in, det vill säga, när det överraskande och krumeluriga får en chans.
     Nej, jag saknar Ryssland, och när har det hänt att jag saknat Ryssland tidigare? Men dess lekfullhet, dess busiga och lättsamma nästan poetiska fotboll (som nu bara Özil kan uppvisa, så man får trösta sig med att Tyskland går vidare) försvann när Archavin och hans vänner tvingades lämna in.   -  Så tänker jag denna morgon med välsignat regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar